Blog

Najgorsze pytania HR do Trenera – „włos się jeży”
Kategoria: Magiczne myślenie ✨ „Chcemy jednodniowe szkolenie, które zmieni całą kulturę organizacyjną i nauczy 200 osób skutecznego przywództwa.” Co naprawdę chcieli powiedzieć: „Wierzymy w cuda i

Zrób to częściej, odpoczywaj
Mikrourlopy vs. megaurlopy Dlaczego częściej znaczy lepiej, niż raz na rok jak „Święty Mikołaj” Drogi czytelniku, jeśli należysz do grona ludzi, którzy zbierają urlop jak sknerus

Sztuka bycia autentycznym na urlopie
Czyli jak przestać udawać, że jesteśmy maszynami do zarabiania pieniędzy Drogi czytelniku, jeśli właśnie planujesz urlop i zastanawiasz się, czy warto zabrać ze sobą laptop „na

Wakacyjne mikro-przygody z uważnością – 7 pomysłów, które możesz zrobić nawet w kapciach
Nie wiem, jak Ty, ale ja w pewnym momencie zorientowałam się, że z każdej strony zalewają mnie hasła typu: „praktykuj uważność”, „bądź tu i teraz”, „zatrzymaj

Menadżer XXI wieku
„Nie ma idealnych kandydatów, są tylko mądrzy menadżerowie” – wywiad z ekspertem o sztuce zatrudniania w epoce niedoborów talentów W rozmowie z naszą redakcją Agata Rajchel,

Kontrakty na szkoleniach? To już nie działa!
Jeszcze kilka lat temu podpisanie kontraktu na szkoleniu było standardem. „Bądźmy punktualni”, „Szanujmy swoje opinie”, „Wyciszmy telefony” – takie i podobne zasady miały stworzyć komfortowe warunki

OUT OF THE ..BOX czy BUILDING?
W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, innowacyjność stała się kluczowym czynnikiem sukcesu. Tradycyjne podejście „out of the box” (myślenie poza schematami) ustępuje miejsca nowej filozofii:

Skuteczna Zmiana w Organizacji – Jak Adaptować Się i Wykorzystywać Nowe Możliwości
„Zmiana jest jedyną stałą” – Heraklit z Efezu Zmiana w organizacji jest nieodłącznym elementem funkcjonowania współczesnego biznesu. Postęp technologiczny, dynamiczne rynki i rosnące oczekiwania klientów sprawiają,

Czy warto nieustannie rozwijać umiejętności i trenować mózg?
Współczesny świat wymaga od nas ciągłego dostosowywania się do nowych wyzwań. Automatyzacja, sztuczna inteligencja i błyskawiczny rozwój technologii sprawiają, że kompetencje zdobyte dziesięć lat temu mogą

Czy warto praktykować wdzięczność?
Wdzięczność, choć często postrzegana jako prosta uprzejmość, w rzeczywistości stanowi potężne narzędzie wpływające na nasze zdrowie psychiczne, fizyczne oraz relacje z innymi. W dobie nieustannego pośpiechu

Poezja umiera. Bardów już nie ma
Czyżby? A może to tylko złudzenie, że poezja, niczym dinozaury, wyginęła w erze cyfrowej? Czy naprawdę nie ma już bardów, którzy potrafią poruszyć nasze serca i

Jak uniknąć 7 krytycznych błędów – Sprawdzony przepis na udany zespół
Tworzenie udanego zespołu jest kluczowym elementem osiągania sukcesu w różnych dziedzinach życia. Niezależnie od tego, czy pracujemy w korporacji, prowadzimy własną firmę czy też uczestniczymy w

Jak przeżyć święta i nie stracić przy tym rozumu?
Święta Bożego Narodzenia – magiczny czas miłości, spokoju i harmonii. A raczej: pełen stresu, przejedzenia i pytania „czy to już się kończy?”. Jeśli marzysz o świętach

Dlaczego kupujemy impulsywnie?
Jak nie zwariować w listopadzie? Poradnik rozsądnego kupującego Listopad to miesiąc, który coraz bardziej przypomina wyścig. Wyścig z czasem, promocjami, a często i zdrowym rozsądkiem. Black

Najlepsze praktyki dbania o własne samopoczucie w pracy
W dzisiejszym szybkim rytmie życia, w którym praca często staje się głównym centrum naszej egzystencji, kluczowym elementem utrzymania zdrowia psychicznego i fizycznego okazuje się dbanie o

Jak sobie radzić w home office – zarządzanie czasem
Wszystko wskazuje na to, że praca zdalna stała się nową normą. Mimo że wiele osób docenia elastyczność, jaką daje praca z domu, nie da się ukryć,

Dyscyplina w miejscu pracy – jak przeprowadzać trudne rozmowy?
Współczesne środowisko pracy, z jego szybkim tempem i nieustannymi zmianami, stawia przed nami wiele wyzwań. Jednym z nich jest konieczność prowadzenia rozmów dyscyplinujących z pracownikami. To

Czy menadżer może „za karę” wysłać swojego pracownika na szkolenie?
Współczesne miejsca pracy stają się coraz bardziej złożone, a menadżerowie stają przed wyzwaniami, które wymagają nie tylko zarządzania wynikami, ale także zrozumienia ludzkich emocji i motywacji.